Jeśli Twoi uczniowie lubią poznawać świat, nie boją się eksperymentów i z zaciekawieniem zdobywają nową wiedzę - ten konkurs jest dla Ciebie!

Organizatorzy:

Jak zostać Eko Odkrywcą?

Zainspiruj

swoich uczniów i opracuj autorski projekt badawczy, zachęcający młodzież do eksperymentowania, doświadczania i odkrywania zjawisk przyrodniczych.

Wypełnij

formularz zgłoszeniowy i opisz swój projekt.

Wygraj

wyjątkowe nagrody dla Ciebie i Twoich podopiecznych!

zasady konkursu

Jak zostać Ekoodkrywcą? Jak zgłosić projekt?

Opracuj autorski projekt badawczy.

Projekt może mieć charakter stacjonarny lub terenowy. Powinien angażować i aktywizować dzieci oraz młodzież do praktycznego poznawania środowiska wodnego, wiążących się z nim zagrożeń, a co za tym idzie – rozwiązań mogących pomóc w dbaniu o czystość wód na świecie.

Kto może wziąć udział w konkursie?

Uczestnikami konkursu mogą być szkoły, przedszkola, placówki oświatowe i wychowawcze oraz organizacje pozarządowe działające w Polsce.

Co powinno znaleźć się w opisie projektu?

- Nazwa projektu
- Opis planowanych celów, działań i form pracy
- Opis uczestników projektu
- Budżet i harmonogram projektu.

Jak wziąć udział w konkursie

Skorzystaj z i zarejestruj Projekt z kompletem informacji i załączników. Na jeden adres mailowy użyty przy rejestracji możesz zgłosić do Konkursu tylko jeden Projekt. Zgłoszenia przyjmowane są w terminie od 10.09., od godz. 10:00 do 12.11.2018 r., do godz. 23:59.

WYŁANIANIE ZWYCIĘZCÓW. ETAP I (OD 13.11 DO 30.11.2018r.)

Wyłonienie 15 Laureatów przez Komisję Konkursową spośród wszystkich dopuszczonych do Konkursu Projektów Konkursowych.

WYŁANIANIE ZWYCIĘZCÓW. ETAP II (OD 01.12 DO 17.12.2018r.)

Wyłonienie spośród Laureatów 6 Finalistów na podstawie głosowania internautów w Serwisie.

Nagrody pierwszego stopnia

Zwycięski Projekt otrzyma dofinansowanie do "Wyprawy Badawczej" lub aranżację "Zielonej Klasy" oraz dofinansowanie na realizację projektu o łącznej wartości 20.000 zł.

Nagrody drugiego stopnia

- 5 z finałowych Projektów otrzyma nagrodę drugiego stopnia w postaci dofinansowania na realizację Projektu badawczego w wysokości 3.000 zł
- 15 Opiekunów Projektów, zakwalifikowanych do I. etapu Konkursu otrzyma dodatkowo roczny zapas płynu do prania Persil.

Dodatkowe informacje do pobrania

Regulamin konkursu

Poznaj naszych dotychczasowych zwycięzców!

Każdy ze zwycięskich zespołów otrzymał nagrodę w postaci dofinansowania na realizację projektu.
Przedstawiamy Laureatów poprzednich edycji:

Zwycięzcy Eko Odkrywcy 5

"Tajemnice Hoggo - badam, doświadczam, działam!"
LICZBA GŁOSÓW: 4157

"LET'S EXPLORE THE WEATHER - TOGETHER"
LICZBA GŁOSÓW: 3993

"Tropem zielonogórskich jeży"
LICZBA GŁOSÓW: 2800

"„Tyle hałasu o … ciszę.”"
LICZBA GŁOSÓW: 1864

Zwycięzcy Eko Odkrywcy 4
Grupa młodsza

"Eko Einsteini!"
LICZBA GŁOSÓW: 2533

"W Eko Niezapominajce - jak w bajce"
LICZBA GŁOSÓW: 2476

"Co stuka w ziemi, pluska w wodzie, szumi w powietrzu?"
LICZBA GŁOSÓW: 2271

"Nie wypalaj traw - przecież nie zabija się życia."
LICZBA GŁOSÓW: 2267

"EKOSEMAFORKI W TROSCE O SWOJE ZDROWIE- EKOLOGICZNA HODOWLA WARZYW I OWOCÓW"
LICZBA GŁOSÓW: 2259

Zwycięzcy Eko Odkrywcy 4
Grupa starsza

"FUTURE DESIGNERS"
LICZBA GŁOSÓW: 1809

"GIM10 METEO"
LICZBA GŁOSÓW: 1778

"NIE BYŁOBY NAS, GDYBY NIE LAS"
LICZBA GŁOSÓW: 1258

"O2ŻNI STRAŻNICY ATMOSFERY"
LICZBA GŁOSÓW: 1115

"Nasza Ziemia – Nasza Sprawa, czyli jak sztuczne drzewa mogą zmniejszyć globalne ocieplenie."
LICZBA GŁOSÓW: 1001

Zwycięzcy Eko Odkrywcy 3
Grupa młodsza

MPiŻ

"Służy do picia, służy do mycia, bez niej na Ziemi nie byłoby życia."
LICZBA GŁOSÓW: 20073

Przedszkole nr 6

"nieTAJEMNICZY OGRÓD"
LICZBA GŁOSÓW: 16151

SZPS 101 w Olsztynie

"Czy wszystkie bakterie są złe? Wcale nie!"
LICZBA GŁOSÓW: 13280

Sp. AMS we Wrocławiu

"ZIELONI GOŚCIE W NASZEJ KLASIE"
LICZBA GŁOSÓW: 7557

Przedszkole 44 w Gdyni

""Jestem cząstką Ziemi!""
LICZBA GŁOSÓW: 6179

Zwycięzcy Eko Odkrywcy 3
Grupa starsza

PG nr 1 w Pionkach

"Napełniamy świat wodą dla wszystkich"
LICZBA GŁOSÓW: 10848

SP 1 Wałcz KORNELÓWKA

"Nie do wiary, jakie na bagnach dzieją się czary!"
LICZBA GŁOSÓW: 9808

SP 12 w Gdańsku

"Nowa moda: CZYSTA WODA!"
LICZBA GŁOSÓW: 9345

ZS Wrzosowa

"Trasa daje nam w kość - już dość!"
LICZBA GŁOSÓW: 8473

ZSS nr 102

"EKO KREACJE – WARSZTATY TWÓRCZEGO RECYKLINGU."
LICZBA GŁOSÓW: 7939

Zwycięzcy Eko Odkrywcy 2

PP7 nr 7 w Radomiu

"Chłodzi nas, myje nas, poi ludzi, pole, las."
LICZBA GŁOSÓW: 5343

SP w Marcinkowicach

"Eko Wodniaczki ratują przyrodę."
LICZBA GŁOSÓW: 4272

PM6 w Legionowie

"Spacer ścieżką w Tęczowym Ogrodzie"
LICZBA GŁOSÓW: 4268

KLASA 2A, SP nr 3 w Piasecznie

"OSZCZĘDZANIE TO EKO ZADANIE!"
LICZBA GŁOSÓW: 3798

Przedszkole nr 1 Chatka Puchatka

"Ziemia jest Domem Moim i Twoim"
LICZBA GŁOSÓW: 3777

Przedszkole nr 8 Piaseczno

"Zapraszamy ptaki do ogrodu"
LICZBA GŁOSÓW: 3517

Sp.3 w Mysłowicach

"ILE JEST BAWEŁNY W BAWEŁNIE? – CZYLI UPRAWA BAWEŁNY POD OKIEM PIPI BAWEŁNIANKI"
LICZBA GŁOSÓW: 3251

SP Salezjanki Ostrów Wielkopolski

"Jezioro środowiskiem życia."
LICZBA GŁOSÓW: 3210

II LO w Słupsku

"Incredibile dictu, czyli wpływ lokalnych hodowli ryb na środowisko naturalne"
LICZBA GŁOSÓW: 2976

Przedszkole ZOO

"„TAJEMNICZA PRZYRODA I PRZYDATNA EKOLOGIA!”"
LICZBA GŁOSÓW: 2966

Zwycięzcy Eko Odkrywcy 1

PP 3 w Szczecinie

"Co w lesie piszczy?"
LICZBA GŁOSÓW: 10672

SP Nr 1 w Łochowie

",,Z ekogleby roślinki to są dla nas witaminki\'\'"
LICZBA GŁOSÓW: 9416

ZST w Częstochowie

"„Akademia Talentów Przyrodniczych”"
LICZBA GŁOSÓW: 9103

SP w Parchowie

"Wszyscy dorośli i dzieci segregują śmieci"
LICZBA GŁOSÓW: 9025

Przedszkole nr 6 w Dąbrowie Górniczej

"\"O czym marzy złota rybka\""
LICZBA GŁOSÓW: 8963

ZSMI

"„Mała pszczoła wiele zdoła” – lęborski EKO-TEAM ratuje pszczoły"
LICZBA GŁOSÓW: 8225

P 57 w Warszawie

"Lata-sie na tarasie"
LICZBA GŁOSÓW: 8215

TUMIRAI

"Eko wyprawa – Eko zabawa"
LICZBA GŁOSÓW: 8121

SP Pietrowice Wielkie

"Bocianie gniazdo"
LICZBA GŁOSÓW: 7808

Z.S. nr 9 w Jastrzębiu-Zdroju

"Eko Goście Łąki Kwietnej"
LICZBA GŁOSÓW: 7555

Cel projektu

Nadrzędnym celem Konkursu Eko Odkrywcy 6 jest praktyczne poznanie środowiska wodnego w szczególności:

  • wiążących się z nim zagrożeń
  • rozwiązań mogących pomóc w dbaniu o czystość wód na świecie
  • podejmowanie wyzwań, eksperymentowanie i angażowanie lokalnej społeczności w dbałość o pobliskie zbiorniki wodne